EVE NE ZAMAN GİDECEĞİM
Okulun ilk günlerinde çocuklar okula alışmakta zorluk yaşamaktadır. Bazı öğrenciler ağlamakta bazıları ise eve ne zaman gideceğini sürekli sorarak hoşnutsuzluğunu dile getirmektedir. Bu uygulamanın amacı zorluk yaşayan öğrencilerin okulda geçirecekleri zamanı yapılacak etkinliklerin temsileden resimleri sırasıyla göstererek açıklamak böylece eve ne zaman gideceklerini anlamlarına yardımcı olmak, öğrencinin kendini güvende hissetmesini sağlayarak okula uyumunu kolaylaştırmaktır.Öğretmen bu süreçte birkaç gün etkinlikleri aynı sıralamayla rutinler şeklinde uygular.Çocuklar şimdi okulumuza geldik şimdi serbest zamandayız der ve serbest zamanı gösteren resmi panoya asar daha sonra kahvaltı,sonra oyun,oyun bitince boyama, en son oyun hamuru ve sonra eve der.Her söylediği etkinliğin resimlerini sırasına göre panoya asar, biten etkinliklerin resimlerini kaldırır. Örneğin serbest zaman bitiminde çocuklar serbest zamanda sonra hangi etkinlik var diye sorar çocuklar panoya bakıp kahvaltı yapacağız öğretmenim der.Öğretmen o zaman serbest zaman resmini kaldıralım çünkü o bitti der. Eve nezaman gideceğim diye soran ve zamanı algılamakta zorlanan öğrenciler için oldukça etkili ve pratik bir uygulamadır.